Αυταπάτες


«Κοιτώντας τη ζωή σας προς τα πίσω, η μεγαλύτερη αυταπάτη που είχατε ποια ήταν;» ρώτησε τον Κώστα Μουρσελά, θεατρικό συγγραφέα κα δημιουργό του αριστουργήματος «Βαμμένα κόκκινα μαλλιά», ο Μάκης Προβατάς (Βήμα, 23-7-2017) λίγο πριν ο συγγραφέας αποβιώσει. Και η απάντηση του Μουρσελά ήταν: «Η ιδεολογία. Έδινα τα πάντα για να την υπερασπιστώ. Όταν ήμουν είκοσι χρόνων, ήμουν πολύ φανατισμένος. Αλλά τότε ακριβώς άρχισε η αλλαγή μου. Ανακάλυψα ότι ο φανατισμός δεν οδηγεί πουθενά. Είχα φίλους που φανάτισαν τη ζωή τους τόσο πολύ, που δεν μπορούσαν να το αλλάξουν και έφτασαν να μη μου μιλάνε καν. Τότε άρχισαν να μου λείπουν πολύ οι άνθρωποι που δεν ήταν φανατισμένοι»

Και παρακάτω: «Ο φανατισμός έχει καταστρέψει τα πάντα στη ζωή μας. Μια ιδέα δεν είναι απαραίτητα αληθινή απλά επειδή πεθαίνεις γι’ αυτήν».

Ο φανατισμός δεν είναι μόνο πολιτικός, αλλά και θρησκευτικός και ποδοσφαιρικός και κάθε λογής.

Να προσέχουμε λοιπόν και να μη χάνουμε τους φίλους μας, ακόμα και τους συγγενείς. Εδώ ένας «φανατισμός», μια προτεραιότητα, ίσως μπορούσε να δικαιολογηθεί, το ενδιαφέρον μας για τη ζωή και τους ανθρώπους.

 

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Από τη Μεγάλη Παραίτηση στη γενικευμένη δυσφορία

Αρχεία δεδομένων

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - ΠΑΡΑΛΙΕΣ

Η συνέχεια του χθεσινού μας άρθρου για τις δημοτικές εκλογές του 2019

Για να μην πούμε το νερό - νεράκι

ΜΙΧΑΪΛΟΒΙΤΣ: ”ΖΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΛΑΘΟΣ ΠΡΟΤΥΠΩΝ”

Σύσταση Επιτροπής Περιβάλλοντος Δήμου Πάρου