Είναι στραβός ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε;

“Αυτόν; Άστον να λέει αυτόν”.

Αν αυτή η φράση ακουστεί μέσα σε ένα καφενείο δε θα δώσει κανείς ιδιαίτερη σημασία. Στο πλαίσιο της συζήτησης σε έναν τέτοιο κοινωνικό χώρο, όπου πολλές φορές ακούγονται τεράστιες αλήθειες, λέγονται και πολύ χειρότερα. Όταν αυτή η φράση όμως ακουστεί μέσα σε ένα Δημοτικό Συμβούλιο, το οποίο έχει κληθεί από ανώτατο ελεγκτικό φορέα, να αποφασίσει για πολύ σοβαρή υπόθεση η οποία συνδέεται με οικονομικές συμφωνίες και παραχώρηση δημοτικής γης, αποκτά μια άλλη βαρύτητα. Ειδικότερα όταν αυτή ξεστομίζεται από το δικηγόρο ενός Δήμου και αφορά τον Διευθυντή μιας υπηρεσίας ο οποίος κλήθηκε από το Δήμαρχο να μελετήσει αυτά που είπε η ελεγκτική αρχή και να πει τη γνώμη του.

Να σημειώσω εδώ, για να καταλαβαίνουν και οι αναγνώστες, ότι η μόνη αρχή που έχει δικαίωμα και υποχρέωση να αποφασίζει είναι το Δημοτικό Συμβούλιο και κάποια άλλα όργανα τα οποία κι αυτά λειτουργούν στο πλαίσιο των αποφάσεών του. Οι εισηγήσεις που γίνονται, λοιπόν, τόσο από μια διοικητική υπηρεσία όσο και από τη νομική υπηρεσία έχουν γνωμοδοτικό χαρακτήρα και λαμβάνονται ή δε λαμβάνονται υπόψη από το Δημοτικό Συμβούλιο ή τροποποιούνται στο πλαίσιο των πολιτικών αποφάσεών του. 

Έτσι, λοιπόν, ένας δικηγόρος που εκπροσωπεί τη νομική υπηρεσία του Δήμου οφείλει να είναι περισσότερο προσεκτικός όταν αναφέρεται σε μια άλλη υπηρεσία της οποίας ο Διευθυντής κάνει απλά τη δουλειά του εκφράζοντας την άποψή του ύστερα από την κλήση που έλαβε από το Δήμαρχο. Και πολύ περισσότερο βέβαια όταν η γνωμοδότηση του ίδιου δικηγόρου αναφέρεται από την Ελεγκτική Αρχή ως “άστοχη ερμηνεία” της σχετικής νομοθεσίας στο πλαίσιο της οποίας καλεί το Δημοτικό Συμβούλιο να επανεξετάσει τα δεδομένα επισημαίνοντας μάλιστα το γνωμοδοτικό χαρακτήρα της εισήγησής του. 

Και επειδή ο καθένας δεν μπορεί να λέει ότι θέλει, στο πλαίσιο μιας τέτοιας συζήτησης, θεωρώ ότι "ίσως" το Δημοτικό Συμβούλιο υπέπεσε σε ενδεχόμενη "πλάνη" στηριζόμενο και πάλι στην ίδια γνωμοδότηση ενός δικηγόρου η οποία, πλέον και με τη βούλα της Ελεγκτικής Αρχής, είναι λάθος.

Γιώργος Ανδρεάδης

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ηλείας 7

ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΠΑΡΟΥ ΤΟΥ 1900.

ΑΡΑΓΕ … ΜΠΛΕΞΑΜΕ

Στα μπουζούκια